22-11-2009 Clubmatch HBC
Vandaag hadden we de clubmatch van de HBC (Hollandse Bulldoggenclub) in de Huif in St.Michielsgestel. Altijd weer een gezellige dag met alleen maar Franse bulletjes en veel bekende bulleneigenaren om mee bij te kletsen. Keurmeesters waren de heren Hoenderken en dhr P.Rooseboom. Omdat de reuen in de minderheid waren werden de puppyteven gekeurd door dhr Rooseboom.Er waren 13 teefjes te keuren.Het leuke was dat Yazzlin samen met haar zusje Ymani in de ring stond,en dan ook nog naast elkaar,ze lijken sprekend op elkaar.Yazzlin was als laatste aan de beurt. Nadat alle teefjes gekeurd waren werden er 4 uitgeselecteerd door dhr Rooseboom voor de plaatsing.Zowel Ymani als Yazzlin zaten hierbij dus dit was geweldig. Na een spannende strijd werd Ymani 3e en Yazzlin 1e geplaatst,ze werd beste puppyteef met een veelbelovend. Ik was uiteraard supertrots op haar,het was een prachtig moment.
Breezer kwam uit in de jeugdklasse met 9 reuen. Ook hij werd gekeurd door dhr Rooseboom. Hij werd niet geplaatst maar kreeg wel een uitmuntend en een prachtig keurverslag. Zowel hij als Yazzlin kregen een zak Royal Caninvoer speciaal gemaakt voor Franse bulldoggen.
S'middags moest Yazzlin nog uitkomen tegen de beste puppyreu. Deze was wat meer ontwikkeld en hij werd uiteindelijk beste puppy van de dag. Maar het commentaar van dhr Rooseboom voor Yazzlin was prachtig,ze werd een belofte voor de toekomst genoemd.Haar keurverslag was er weer een om in te lijsten,ik dank dan ook de keurmeester voor het erkennen van haar kwaliteiten. Fred en Els,van harte gefeliciteerd! De Y-zusjes en onze prachtkerel Breezer hebben het prima gedaan en het was dan ook een zeer geslaagde dag..
Jerry en Astrid van harte gefeliciteerd
met de eerste plaats
het is jullie van harte gegund
wat was ik trots zeg dat er 2 zulke mooie dochters van Pink naast elkaar in de ring stonden
en het zijn echte showdames
ook weer bedankt voor de mooie foto's en jullie vriendschap
het was weer een heerlijke dag!!